Visit Tampere – Tampere kahdessa päivässä

Yhteistyössä: Visit Tampere

Tänä kesänä meidän lomamme oli huomattavasti lyhyempi kuin viime vuonna. Ei päästy ulkomaille, mutta pääsimme onneksi viihtymään Suomessa lomalla. Visit Tampere kutsui meidät käymään pariksi päiväksi Tampereella ja tämähän sopi meille mainiosti. Suunnitelmia meillä ei reissua varten ollut kovin paljoa sillä aikaa ei ollut mitenkään älyttömästi. Tässä kävi onni onnettomuudessa, sillä ensimmäisenä kokonaisena päivänä jouduin itse istumaan autossa tunnin puhelinpalaverissa asiakkaan kanssa, sekä aamupäivällä satoi aika rankasti vettä.

Saavuimme illalla Visit Tampereen ja Forenomin järjestämälle vaikuttaja-asunnolle joka on parin raitiovaunupysäkin(!!!) päässä keskustasta. Kun olin viimeksi Tampereella yövyimme ystävieni kanssa viereisessä korttelissa. Asunto oli upea ja viimeisen päälle rempattu täynnä suomalaista designia. Yllätykseksi jääkaapista löytyi limua ja pienpanimo-olutta 😀 Pieni, mutta upea ele.  Jos muuten hotellien hinnat huimaa päätä ja tarvitsette paikan missä asua kuin kotona, niin suosittelen tällaiseen esimerkiksi juuri Forenomin kaltaisia palveluita. Itse olen muutaman kerran käyttänyt näitä ja ne ovat olleet todella toimivia.

visit tampere

Ensimmäisenä päivänä lähdimme heti aamusta kohti keskustaa. Mikään ei ollut vielä auki kun sinne saavuimme paitsi Aitoleipäkahvila mihin menimme aamiaiselle. Tuttuun tapaan meidän jätkä söi vain vähän vesimelonia ja leipää. Onneksi vanhemmille maistui. Palvelu, ruoka ja miljöö Aitoleipällä, leivällä, leivässä(?) oli kyllä huikea.

Tämän jälkeen pyörimme tovin keskustassa ja kun sateen uhka tuli päälle menimme takaisin Forenomin kämpille nukkumaan päikkärit, sekä tekemään töitä. Koko loppupäivä meni illalliseen asti haahuillessa ja tutustuessa kaupunkiin. Illallisen söimme Muusassa, jonka ruoat olivat todella hyviä. Jos suuntaatte sinne, niin suosittelen, että otatte enemmän alkupaloja ja jaatte niitä keskenänne. Kannattaa myös mennä heidän puutarhaan syömään. Se näytti todella tunnelmalliselta, mutta meidän ollessa siellä sää oli aavistuksen liian vilpoinen.

Iltapalaksi käytiin syömässä Pyynikin tornissa munkit. Ai herranjestas ne on hyviä! Jos olet Tampereella niin tälle lämmin suositus. Myös näköalat tornista ovat aika huikeat.

Seuraavana aamuna vedin aamupalaksi jotain mitä en ollut vuosiin syönyt. Egg benedict! Harmi vaan, etten osaa oikein nautiskella ruoasta, vaan jos joku on todella hyvää syön sen samantien yhdellä henkäisyllä. Kauppahallin four seasons saa tältä faijalta suositukset.

Sitten päästiin itse asiaan. Ensin Pikku kakkosen puisto, missä vietettiin pari tuntia kiipeillen ja ”isi tule tänne, isi mene vankilaan maltin ja valtin autoon, isi älä tule tänne jne jne”. Sen jälkeen lähdettiin Särkänniemeen. Olin jo salaa suunnitellut, että ensin käyn Benkun kanssa muutamassa laitteessa ja tämän jälkeen käyn itse parissa hurjassa. Toisin kävi, sillä ketjukarusellissa tajusin, että en ehkä viitsi mennä mihinkään hurjempaan 😀 Jo siinä tuli paha olo.

Jos muuten menette Särkänniemeen, niin kannattaa ostaa liput etukäteen, sekä muista varata paikkasi, niin pääsy helpottuu ja nopeutuu todella paljon. Puiston auetessa jono lippuluukuille oli todella pitkä, eikä minun kasetti olisi riittänyt jonottamaan. Vaikka jonossa oli todella paljon porukkaa, ei lasten laitteisiin joutunut jonottamaan kovinkaan pitkään.

Särkänniemi oli Benkulle mahtava kokemus ja hän oli possujunassa noin 10 kertaa ja yhtä hymyä jokaisella kerralla.

Särkänniemen jälkeen käytiin syömässä illallinen Dabbal nimisessä ravintolassa. Se oli vähän enemmän fine dining, kuin muut reissun ravintolat ja kyllä sen huomasi ruoastakin. Maut olivat todella kohdillaan!

visit tampere

Kiitos Visit Tampere reissusta. Se oli meidän kesän kohokohta ja kundi puhuu edelleen siitä. Täytyy tulla myöhemmin tänä vuonna uudestaan ja katsomaan kun HIFK löylyttää tupsukorvia tai Tapparaa 😉