Faija ja treenaamisen jatkaminen

treenaamisen jatkaminen

On aika kohdata se mörkö joka on piilotellut koko kevään selkäni takana; nimittäin kunnollisen treenaamisen jatkaminen. Olin vuodenvaihteen molemmin puolin kipeänä yhteensä yli puolivuotta. Jatkuva kuumeilu ja heikkoilu ei innostanut kauheasti käymään salilla, mutta sen sijaan herkut ja roskaruoka maistui. Se näkyy ja tuntuu nyt.

Treenaamisen jatkaminen

Treeni-innostuksen toi takaisin vanhalle salilleni liittyminen. Käytiin kuvaamassa yritykseni kanssa salin pukukopissa mainosta ja tässä samalla tuli sellainen fiilis, että perkele tänne on tultava takaisin. Muuten yksin treenaamisesta perus salilla ei tulisi mitään. Tästä syystä kesällä jatkui treenaaminen Crossfit Vantaalla. Koko kesä tosin oli vähän poikkinaista reissujen ja töiden johdosta. Nyt noin kuukauden verran on ollut erittäin hyvä meininki treenin kannalta ja se tuntuu (lähinnä lihasarkuutena 😀 ).

treenaamisen jatkaminen

Uhmaikäisen lapsen ja oman aikataulun tasapainottaminen ei ole se helpoin ratkaisu, mutta onneksi yrittäjänä pystyn mennä liukuvasti töihin, jos ei ole kuvauksia. Tämä vapauttaa minut usein treenaamaan heti Benkun päiväkotiin heittämisen jälkeen ja aamulla treenit ovatkin kulkeneet todella hyvin. Iltapäivisin ollaan käyty Benkun kanssa muutaman kerran pelaamassa futista läheisellä kentällä. Siinä tulee ihan huomaamatta juostua muutaman tuhannen askeleen verran ja tätä arkiliikuntaa moni minun lisäksi kaipaisi varmasti enemmän.

Minulla on jatkuvasti Suunnon sykemittari kädessä, jotta näen miten paljon olen päivän aikana liikkunut. Treeneissä laitan aina sykevyön, jotta näen vähän sykerajojani. Esimerkiksi Paloheinän portaiden juoksussa sykkeet paukkuu aina sinne 190 tienoille ja kun sykkeiden palautuminen alle 120 kestää liian kauan tiedän, että on aika lopettaa. Yleensä myös jalat sen kertovat 😀

 

Ensi viikon keskiviikkona meillä on salilla tunti, missä käydään läpi miksi treenataan ja hieman tavoitteita. Itse asetan itselleni tavoitteeksi pienoisen painonpudotuksen ja paremman kunnon saamisen. Myös muutamia tuloksia olisi kiva saada paranneltua, kuten esimerkiksi leukojen määrä. Kylkien kasvettua, leukojen määrä on pudonnut dramaattisesti. Tähän on tultava muutos.

Mukavia nämä noin tunnin treenit……

Pitäisi myös hieman tarkastella ruokavaliota. mutta herkkusuu on herkkusuu 😀 Yksi minkä ajattelin tilata töihin lounaaksi on FuelMe:n safkat. Ne ovat aavistuksen parempia, kuin perus nepalilainen lounasannos tai pizza. Sain kokeilla viikon ajan heidän palveluaan ja sieltä löytyi pari todella hyvää safkaa, kuten marinated sesame beef, sekä chipotle grilled chicken. Tikka Masalaan olin ensin pettynyt, mutta sitten tajusin oman urpouteni. Tästä puuttuu noin kilo kermaa ja voita. Siinä saattaa olla syy, miksi paino on lisääntynyt 😀

treenaaminen

Raportoin treenien kulusta teille tänne ja tarkoituksena olisi ottaa mittauksia aika-ajoin, jotta näen onko oikeasti tapahtunut mitään, vai onko vain tulokset parantuneet ja keho pysynyt samana.

Muistakaa olla aktiivisia lastenne kanssa, se auttaa jaksamiseen 🙂

 

treenaamisen jatkaminen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.